Nuffnang Ads

Saturday, April 10, 2010

Cengeng? Katalah Apa Yang Kau Suka, Asalkan Kau Bahagia!

Dissapointed Pictures, Images and Photos



Assalamualaikum

Alhamdulillah, dapat juga kita bersua lagi pada pagi yang mulia ini.
Rasa lelah, penat dan ngantuk memang tak dapat dinafikan. Tipulah kalau Syaza cakap Syaza oK.
Makin lama, Syaza rasa macam tak ada semangat untuk bekerja. Sakit badan belakang Syaza, angkat barang-barang. Dahlah Syaza ni kurang calcium. He~

Syaza nak kongsikan dengan korang semua pasal semalam.
Sakit hati, tak bermaya, kecewa, memang bercampur baur.
Pasal apa?
Ah, mungkin kamu semua tidak perlu tahu.
Aku tidak mahu kamu turut merasai kesakitan itu.
Biar aku saja yang merasainya.

Kasihan?
Ah, itu juga tidak perlu kamu tuturkan kepadaku!
Aku sudah biasa dengan segala cacian, walaupun ia hanya gurauan.
Biarkan saja aku terbengkalai dalam jiwaku,
Bermain dengan perasaan yang menghempapku.

Terlalu peritkah kesakitan tu?
Kamu mahu aku kongsikan?
Aku rasa tidak perlu.
Kata-katanya menusuk ke jiwa.
Ketika aku perlukan teman, ini yang kamu lontarkan?
Cengeng.
Adakah ini benar-benar kawan?
Kamu dapat rasakan apa yang aku rasa?
Tidak? Ya?

Ketika aku perlukan teman,
Kalau kau ingin tahu, aku fikir 1000 kali untuk menghantar pesanan ringkas pada kau.
Tetapi, bila kau balas pesanan ringkas itu,
Aku ingat kebosanan dan kesepianku akan terhapus.
Tetapi, harapanku hancur apabila cacian yang kau berikan!
Aku pinginkan nasihat atau pembakar semangat, tetapi ini yang kau berikan pada aku?
Ketawa duka.

Memang aku yang salah langkah kerana aku pilih kau untuk berkongsi kebosananku.
Kamu katalah apa yang kau suka, asalkan kau bahagia!
Biarkanlah aku keseorangan.
Walaupun kau kata itu guruan tetapi aku dapat rasakan itu sindiran.
Kau ketawa semasa kau tuturkannya.
Kau ulangi perkataan itu banyak kali.
Aku rasa sakit! Perit!
Aku tidak meluahkan segalanya pada kau kerana aku kenal dan faham kau bagaimana.
Kau kenal aku, tetapi kau tidak pernah faham aku.
Mungkin juga kau tidak kenal dan faham aku.
Itu yang aku rasa.
Kecewa.

Kamu semua mahu tahu siapa?
Aku rasa tidak perlu kerana kamu akan mengenalinya.
Aku tidak mahu sakitkan hatinya.
Dia tidak akan tahu apa yang aku rasa kerana dia tidak pernah menjenguk blog aku ini.
Dan aku harap dia tidak akan menjenguk blog aku.
Kalau dia tahu, apa lagi yang dia akan lontarkan padaku.

Keluhan resah aku lepaskan.
Aku hanya perlu konsikan kedukaanku pada Yang Memahami diriku.
Mungkin aku tidak perlukan kau.
Senyum paksa.

Wassalam~

No comments:

Post a Comment