Nuffnang Ads

Tuesday, April 20, 2010

Akhirnya, Dapat Aku Tamatkan Jua.

Assalamualaikum.

Meh sini Syaza nak bagi tau korang semua! Dekat sikit. Tak nak dekat-dekat? Tak nak dahlah. Duduk jauh-jauh. He~
Eh, jangan! Syaza main-main je. Duduk elok-elok depan komputer tu ek. Jangan gaduh-gaduh. ;)
Yang tengah makan tu, suap betul-betul kat mulut, jangan masuk lubang hidung pula. Yang tengah duduk bersila tu, duduk baik-baik. Renggangkan otot-otot tu sikit, nanti sakit badan.
Semua dah oK? Selesa dah?
Baru Syaza boleh cerita. ;)


duit Pictures, Images and Photos

Taklah sebanyak ini duit yang Syaza terima.



Duit gaji sudah kuterima.
Aku gembira tak terkata.
Alhamdulillah, itu sahaja perkataan yang dapat kuluahkan dari dalam jiwa.
Bersyukur yang teramat pada Yang Esa.
Macam tak pernah pegang duit sahaja.
Ketawa.

Rasa gembira menyelinap ke dalam jiwa.
Tapi, kenapa aku rasa macam berat hati sahaja?
Sudah 27 hari aku bekerja.
Di Wisma MUIS ini tempat pertama aku mengeluarkan sepenuh tenaga.
Tapi, kini berakhir jua.

Pada hari terakhir ini,
Inilah kali pertama aku membeli makanan di sini ( Sayang Cafe ).
Selama ini?
Aku membawa bekal dari rumah masakan ibu yang ku sayangi.
Kenapa hari ini tidak membawa bekal lagi?
Ibuku penat, sakit sendi-sendi dan juga susah nak berdiri.
Doakan ibuku sihat kembali. ;)

Kak Herma, Kak Yanti, Maryam, Abang Ijam, Abang Ben, Shima, Pak Cik Goji, Pak Cik Diabetes dan sesiapa sahaja.
Selamat tinggal semua.
Maaf aku tidak tahu nama.

Aku kini berhenti.
Maafkan aku jika aku jarang melayan kamu semua.
Tapi, kadang kala datang gila-gila.
Terima kasih kerana pernah mencipta nama sebagai kawan aku ya.

Kepada abang alat tulis. * Ceh siap ada wasiat lagi. Ha~
Ukirlah senyuman di bibirmu.
Kerana sebenarnya senyumanmu manis.
Jangan kamu malu,
Aku tak akan mengganggumu. * Macamlah Syaza pernah kacau dia. Ha~

Kepada adik Iskandar.
Selepas ini, tiada yang dapat menolongmu.
Membantu apabila kamu dibuli oleh rakan-rakanmu.
Tiada sudah tempat untuk kamu mengadu.

Selamat tinggal semua!
InsyaAllah satu hari nanti kita akan bersua.
Bukan sahaja di dunia, insyaAllah di Syurga.
Sesungguhnya pertemuan dan perpisahan kita hanya kerana Allah.

1. Hari ini, banyak pula kenangan tercipta. Syaza sekarang tengah rindukan Kamus Dewan. Ha~ Biar betul? Sejujurnya, betul. Sebab apa? Sebab kalau ada kamus ni sebelah Syaza, lebih senang Syaza nak buat cerita. Selama ni, fikir perkataan-perkataan lain cuma guna otak ni. Jadi sekarang Syaza akan berada di rumah. Oh Kamus Dewan, bersedialah kamu. Ha~

2. Esok Syaza ada raptai MAPEC. Apa tu? Majlis Anugerah Pelajar Cemerlang. Cemerlang ke? He~ Lusa, ada MAPEC. Jumaat rasanya adik nak jalan-jalan. Aduh, macam masih belum dapat rehat. Tak apa-tak apa, buat tak tahu je.

3. InsyaAllah, Syaza akan post tentang tempat kerja Syaza nanti ek.

4. Tak sabar nak menerbitkan cerita Diari Saksi Coretan Akhir pada esok hari.

5. Pening nak buat cerita apa lepas ni. Hu~

Wassalam~

3 comments:

  1. good for you . alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..

    pengalaman itu tidak dapat dibeli dengan wang ringgit...:)

    he~ jgn lupe belanja...

    moge segalanya berjalan lancar ya...amin:)

    ReplyDelete
  3. ayen silly: tQ! ya, alhamdulillah.
    K.K.K: betul-betul-betul. boleh je. insyaAllah. he~

    ReplyDelete