Nuffnang Ads

Sunday, November 16, 2014

Makhluk Aneh yang Tidak Tahu Gelarannya.

Assalamualaikum dan olaaaa~

Sejak dua tiga hari ni, ada perkara aneh yang berlaku di kolej-kolej yang berada di dalam kampus UPSI ni.
Ada yang kata makhluk ni aneh, tak tahu siapa. Tak dapat nak cerita.
Aku juga tak dapat nak bayangkan siapa.
Orang atau sebaliknya.
Kisahnya, makhluk ini mengganggu ketenteraman penghuni kolej.
Ganggu yang bagaimana?
Ada sampai tahap kena pukau segala. Sumber yang tidak diketahui namun dipercayai.
Lalu, aku juga mahu suarakan pendapatku.
Aku tembakkan suaraku di ruang mukabuku ku.
Dan aku tahu, ruang mukubuku orang lain akan enuh dengan statusku. Hehe.
Maaf ya.

[Part 1]
Banyak mulut yang aku dengar.
Banyak kisah yang aku baca.
Aku cuma pohon,
Ya Allah, lindungilah kami semua.
Amin~ 

[Part 2]
Quran jangan lupa baca.
Solat jangan tinggal.
Itu akarnya.

Semoga selamat semuanya. 
Amin~


[Part 3]
Jika kau bicara tentang usaha.
Dalam diam aku juga berusaha.
Aku mungkin tidak mampu bersengkang mata.

Aku usaha mendoakan selamat semuanya.
Bacaan ayat al-Quran kupasang sentiasa.
Semua orang berusaha.
Cuma cara kita berbeza.


[Part 4]
Aku percaya bahawa Allah mampu membantu kita.
Aku percaya Allah tahu apa mahu kita.
Aku percaya Allah tahu segalanya.

Maka, percaya itu letak pada Allah.
Takut itu letak pada Allah.
Mohon doa padaNya.
Semoga kita selamat semuanya.
Amin~ 


[Part 5]
Aku pohon,
Moga aku, kamu, kamu, kamu sentiasa di bawah lindungan Allah.
Percaya padaNya.

Percaya.
Solat jangan ditinggalkan.
Quran jangan hanya jadi tatapan - Baca.
Doa.
Kau tahu itu senjata kita.
Kita sama-sama serang dengan peluru yang kita ada.
Serang!


[Part 6]
"Ah, senang kau kata. Kau berani."
Kau fikir aku tidak gentar.
Aku bangkit seawal jam 5.

Pusing tombol pintu perlahan.
Tengok kanan tengok kiri.
Aku tanam pada hati,
Aku ada Allah.
Pokoknya, kau percaya padaNya.
Adanya Dia. 

Aku mohon pada semua pembaca,
Doa buat kami.
Supaya selamat semuanya.

Allah,
Kau yang Maha Kuasa,
Kau yang memakbulkan doa.
Kami pohon padaMu,
Jauhkan kami dari segala perkara yang membahayakan kami, ya Allah.
Lindungilah kami, ya Allah.
Aku pohon.

Wassalam~

No comments:

Post a Comment