Nuffnang Ads

Friday, November 28, 2014

Baru Nak Ada MukaSurat (Baca: Page).

Assalamualaikum and olaaaa everybody!

Firstly, thanks sebab sudi jenguk dan baca blog aku yang tak seberapa ni.
Setelah 2 tahun aku rasa aku cuti untuk aktif blog.
Sekarang ni, mula aktif balik. InsyaAllah.
Semoga istiqamah wahai diri. ;)

Kalau ikutkan tahun Syaza mula berblogging adalah pada tahun 2008.
Perghhhh, bapak lama kau berblog.
Dah 6 tahun. Haha.
Alhamdulillah.
Tapi, disebabkan komitmen Syaza ke tempat lain sebelum ni, tu yang tertangguh tu.
Update pun jarang-jarang.

Orang yang setahun pun dah ada fanpage.
Dah ramai followers.
Nuffnang dah bertingkek-tingkek.

Aku? Hehe.
Pada mulanya aku berblog ni, aku hanya berkongsi tentang kitaran hidup aku, tentang pendapat aku.
Sekarang pun sama juga.
Dulu ada Nuffnang, tapi tak tahu macam mana nak guna, mati macam tu je.
Sekarang ni, aku tengok ramai dah masuk income.
Aku masih lagi terkebil-kebil.

Dulu, aku tak tahu apa tu Nuffnang.
Dulu aku tak tahu macam mana nak ramaikan pembaca blog aku.
Aku tak panggil mereka followers, sebab mereka bukan pengikut aku - tapi mereka ikut apa yang aku tulis. Aku hargai itu. Sungguh.
Dulu aku cemburu tengok orang ramai pembaca blog.
Dulu aku cemburu blog orang cantik-cantik.
Dulu aku cemburu orang boleh buat duit dari blog.
Dulu aku cemburu orang ada mukasurat (baca = page) blog.
Aku ada apa?
Aku ada kamu.
Wah, gituuuu.... Haha.

Hanya tatapan semata. ;)


Beza aku blog aku dulu dengan sekarang:

1. URL Blog

Dulu url aku : http://syazasyafeeqah.blogspot.com
Sekarang : http://penulishingusan.blogspot.com

Kenapa tukar URL blog?
Entah.
Perlu buka buku baru mungkin. Haha.
Kenapa 'Penulis Hingusan'?
Kan aku kata, aku tulis apa aku suka, apa aku rasa.
Kalau hingus ni, kita lap ikut suka kita nak lap cara mana, kan? Hehe.
Selain itu, adalah sebab lainnya.
Rahsia. ;)

2.  Penulisan

Dulu aku post tentang agama sahaja.
Sekarang aku post tentang apa aku rasa, apa aku fikir, apa yang aku suka. Haha.
Kan aku kata, aku buat apa sahaja selagi tidak melanggar laranganNya.
Islam itu mudah dan bukan menyusahkan.
Yang menyusahkan itu adalah kita.

3. Cara Penulisan

Dulu aku copy paste penulisan orang. Itu pun masa aku sekolah. Lagi-lagi bab agama. Aku tak berani ulas bab agama.
Sekarang ni, aku dah banyak membaca. Banyak sumber. Jadi, bolehlah bagi pendapat serba sedikit kan. Nampak tak belagak kat situ. Haha. Astaghfirullah.
Dulu, aku tulis ikut bahasa budak-budak sekolah.
Bila dah banyak baca puisi, cerpen orang yang berbunga-bunga, bahasa bombastik, mulalah cara penulisan aku bertukar.
Bertukar kepada lebih skema, lebih puitis. Haha. Poyokan? Ya, aku tahu.
Sekarang aku tulis dengan cara aku. Dan aku selesa dengan cara ini.
Aku harap kamu dapat terima.
Walaupun aku bercakap, bukan sepuitis ini.
Kau cuba bayangkan, kalau aku cakap dengan cara yang sama.
Semua orang ternganga tak faham seribu bahasa. Haha.

4. Page Baru Ditubuhkan

Okay, tepuk tangan.
Potong reben, potong kek. Haha.
Orang dah lama ada page untuk blog.
Kau baru nak buat?
Aku tahu aku ketinggalan zaman. Haha.
Dulu, aku tak yakin yang aku ada pembaca blog yang sanggup setia dengan aku.
Sekarang, aku yakin dengan pembaca blog aku.
Sekarang aku rasa aku mampu mengubah dunia. Haha.
Terlebih sudah...
Terima kasih kerana setia. Sayang korang. Hehe.

Jadi, bolehlah beramai-ramai 'LIKE' Mukasurat Penulis Hingusan ni kat Mukabuku ek.

Terima kasih sangat-sangat.

***

Aku tahu blog aku tak canggih macam korang.
Ini semampu aku.
Aku tulis apa yang aku suka, aku tulis apa yang aku rasa, aku tulis apa yang aku fikir dan kadang-kala aku tulis apa yang orang rasa.
Aku bukan jenis orang yang pintar menyusun bicara.
Tapi, aku jenis yang mampu meluahkan rasa dengan menulis sahaja. Hehe.
Terima kasih buat semua. ;)


Itu sahaja.
Kerana aku tahu, kamu sudah penat membaca. Hehe.
Wassalam~

Terima kasih. ;)

No comments:

Post a Comment