Nuffnang Ads

Wednesday, September 1, 2010

Maaf, Tiada Titipan Hari Kemerdekaan | Titipan Kuih Raya Buat Kak Long Tersayang :)

Assalamualaikum semua.

Ogenki desu ka?
Alhamdulillah, watashi wa genki desu.

Bagaimana amalan bulan Ramadhan ini?
Masih sama? Meningkat? Berkurangan?
Itu semua jawapannya pada anda ya.

Malam Lailatul Qadar adalah satu malam yang ditunggu-tunggu oleh ramai umat Nabi Muhammad.
Mereka yang sedar akan keistimewaan malam ini, sememangnya berkejar-kejaran untuk menjadi salah seorang yang dipilih oleh Allah.
Yalah, siapa yang tidak mahu doanya dikabulkan.
Siapa yang tidak mahu amalannya mendapat ganjaran seperti beramal 1000 bulan atau lebih 83 tahun.
Mesti semua nakkan?
Jangan hanya katakan dalam hati.

Apa tunggu lagi?
Lakukan dan buktikan!

***


Maaf kepada semua kerana tiada titipan untuk Hari Kemerdekaan.
Bukan tiada masa, cuma tidak punya idea.

Sebenarnya, Syaza amat berbangga menjadi rakyat Malaysia.
Biar apapun yang terjadi, ada aku kisah? He~
Kalau orang kata, Malaysia ni ada apa.
Macam-macam ada.

Malaysia aman daripada peperangan.
Mempunyai pelbagai kaum yang sentiasa hormat menghormati satu sama lain.
Tiada permusuhan antara kaum.
Sebab itu, saya berbangga jadi anak Malaysia.

Adakah kamu juga begitu?

Salam Kemerdekaan yang ke 53 tahun.
1 MALAYSIA MENJANA TRANSFORMASI!

***


Tidak sabar rasanya diri ini menunggu hari Jumaat.
Masa seperti berjalan perlahan.
Menghitung detik demi detik.
Tik tok tik tok.
Aduhai, lama sungguh.

Wajah kakak sulungku, Kak Long sudah bermain di minda.
Menjemputku di Stesen KTM Shah Alam.
Dengan motornya yang berwarna merah.
Senyuman diukir diwajahnya.

Setiap hari dengar bunyi kereta api langsung teringatkan Kak Long. He~
Sememangnya banyak titipan dari aku buatnya.
Dia sudah tidak sabar menunggu titipannya sampai ke tangan bukan aku. He~
Kuih raya, minyak wangi Miracle Lancome dan saguhati dari Penang. Itu yang akan kuberikan kepadanya.
Tidak lupa juga cerita yang sudah aku download khas untuk dia.
Cerita yang pelakonnya bernama Takuya Kimura.
Dia memang peminat setia pelakon ni. He~

InsyaAllah, Hari Jumaat pagi baru aku bertolak ke Shah Alam.
Ya, sekali lagi menaiki Kereta Api Tanah Melayu (KTM).
Kak Long adalah salah seorang pengubat rindu ku pada keluarga di Sabah sana. ;)



***


Ya Allah, pertemukanlah aku dengan sahabatku, Citi. Ya Allah, berikanlah aku ketabahan dan kekuatan untuk menghadapi Aidilfitri pada tahun ini. Ya Rabb, kurniakanlah keberanian untuk menghadapi segala dugaan dan cabaranMu.

Ya Allah Ya Tuhanku, jadikanlah aku salah seorang yang dipilih di malam Lailatul Qadar itu ya Allah.

Perkenankanlah doaku ini, Ya Allah.
Amin, Ya Rabbal A'lamin.

Wassalam~

2 comments: