Nuffnang Ads

Thursday, September 2, 2010

Kelas Terakhir Sudah Kuhadiri | Maaf Untuk Semua, Jangan Lupa Kuih Raya Buat Aku Ya!

Assalamualaikum semua.

Apa khabar kalian?
Moga sihat-sihat sahaja ya.
Prestasi iman?
Muhassabah diri ya.

Luka semalam beransur pulih, tetapi masih punya calarnya.
Masih rasa kesakitan itu.
Ada yang nak tolong ubatkan hati yang luka?

Alhamdulillah, kelas terakhir sebelum cuti raya sudah aku hadiri.
Agak seronok kelas hari ni.
Tidak ramai orang yang hadir. Ha~
Aku suka.
Kebanyakannya sudah cuti, balik kampung.
Agak bersemangat ya.
Tolong buat kuih dan jahit baju raya agaknya. He~

Masa naik bas ke Taman Bernam untuk ke kelas, berbual dengan rakan yang sama negeri menetap - Sabah.
Berbual tentang kejadian semalam.
Dia masih tidak berpuas hati dengan kata-kata hamba Allah itu.
Aku juga rasa perasaan yang sama.

Langkah masuk sahaja ke dalam kelas, sudah ada yang menyapa.
Aku senyum.
Cuba beri kekuatan pada diri.
Berbual tentang perkara yang sama.
Kata-kata yang dilontarkan memang memberi impak yang besar kepada penduduk Sabah ya.

Berhenti di sini sahaja cerita tentang ini.
Aku tidak mahu ingat.
Lupakan.
Tinggalkan di belakang.

Aku masih menghitung detik demi detik untuk pulang ke Shah Alam.
Esok waktunya.
Masih belum kemas baju dan barang-barang yang ingin dibawa.
Mungkin petang ini baru dikemas. InsyaAllah.
Paling lewat pun, mungkin malam ni. Lepas solat tarawih.

Sekarang ni, sedang menunggu waktu Zohor.
Diri ini kebosanan, tidak tahu mahu buat apa. Tiada idea.
Lepas ini, rasanya ingin melelapkan diri sebentar.
Penat, menahan tangisan.
Menangis, jerit, luka, semua dalam hati.
Penat.
Senyap.

quiet Pictures, Images and Photos


Tadi, selepas habis kelas, terus ke bilik pensyarah - menghantar tugasan kumpulan.
Selepas bersalaman, rasa rindu pada ibu tiba-tiba memuncak.
Meminta kebenaran untuk memeluk puan pensyarah.
Ya, aku sudah anggap dia seperti ibuku juga.

Terubat sedikit rindu pada pelukan ibu.
Sedikit sahaja.
Teramat sedikit.
Apa-apa pun, Terima Kasih, Puan. ;)

Aduhai, lambatnya waktu berjalan.
Aku sudah tidak sabar berjumpa dengan kakak kesayangan.

Masih ada tugasan yang belum disiapkan.
Aku fikir, mahu siapkan ketika berada di rumah Kak Long. :)

Syaza ingin menyusun sepuluh jari, memohon maaf kepada rakan-rakan sekelas sekiranya Syaza pernah terkasar bahasa, terlanjur bicara sama ada secara sengaja mahupun tidak sengaja.

Nanti kalau dah balik kampung tu, jangan tak balik UPSI pula.
Kuih raya buat saya jangan lupa ek! ;)

Kepada Kumpulan Bintang Hati KAZ1053, kamu kena bawa kuih banyak sikit. He~ Khas untuk Syaza tau.

Sampai di sini sahaja.

Wassalam~

No comments:

Post a Comment