Nuffnang Ads

Tuesday, September 14, 2010

Suara Sayup. Mulut Bisu. Tangan Kaku. Fikiran Buntu. Mata Kuyu.

Assalamualaikum semua.

Suara sayup.
Lantang tiada.
Mulut bisu.
Diam seribu bahasa.
Tangan kaku.
Kertas putih jadinya.
Fikiran buntu.
Jalan temu tiada.
Mata kuyu.
Tangisan kering sahaja.

Hanya kerana kamu!
Aku jadi begitu.

Nama kupadam perlahan-lahan.
Gementar.
Gigil sebentar.
Takut kamu kesakitan.
Tidak!
Aku tidak rela.
Namun terpaksa.



Senyuman diukir.
Perit.
Sakit.
Pahit.

Lontar bicara.
Gampang.
Hati terseksa.
Kamu tidak punya rasa.
Tersenyum gembira.

Aku melihat kamu bersama dia.
Ketawa manis tampaknya.
Aku pendam perasaan duka.
Sabar.
Kukumpul tinggi menggunung.

Putus!
Hancur hatiku.
Benci akan kata itu.
Kau lontarkan.
Senyum di wajah tanda terima.
Hati menangis tanda sengsara.

Hadapan.
Kau jalan terus ke hadapan.
Meninggalkan aku sendirian dalam hujan.
Tiada teduhan.
Basah.

Tangisan dalam hujan.
Suka.
Senyum.
Hati keperitan.



Syaza: Tiada kena mengena dengan statusku di Facebook ya.

Wassalam~

No comments:

Post a Comment