Nuffnang Ads

Wednesday, September 8, 2010

Sahabat, Selamat Hari Jadi | Tarawih Terakhir - Rindu Ramadhan.

Assalamualaikum semua.

Apa khabar semua?
Alhamdulillah, akhirnya dapat juga Syaza luangkan masa untuk mencoretkan sesuatu di blog ini.
Maaf, bukan tiada masa, cuma tiada perasaan untuk menulis.

Pada 6.9.2010 yang lalu merupakan tarikh lahir sahabatku, Citi Manisa Bt Muhammad.
Maaf Citi, pada hari itu aku tiada masa untuk menaip kerana aku menemankan Kak Long untuk pergi ke Putrajaya. Ada tugasan yang perlu dia siapkan.
Aku hanya mampu memberi mesej yang biasa pada kamu.
Itu pun bukan nombor telefonku. Maafkan aku ya.
Tiada ucapan yang istimewa buat kamu pada hari istimewa kamu.
Tahun ni, kita sama-sama menjadi peratauan di hari raya.

Untuk melihat wajah sahabat saya ni, anda boleh langsung terjah ke sini.

Kota Kinabalu : Hari Isnin bersamaan 6 September 2010, genap 18 tahun seorang remaja perempuan yang diberi nama Citi Manisa Muhammad. " Selamat Hari Jadi yang ke 18, Citi. Moga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan sentiasa berada bi bawah nanungan rahmatNYA. Harap kau sabar dengan segala cabaran dan dugaan yang Allah berikan. Stay cool and happy ek!" Kata Syaza, salah seorang rakannya.

Itu sahaja dari saya, Syaza wartawan blog MenCaRi CinTaNya. ;)

Ya, ini copy & paste sahaja.
Kita beraya bersama mahu?
Aku pergi rumah kau dan kau pergi rumah aku. Ha~
Teringin berjumpa dengan kamu, sahabat.
Aku rindukan kamu. Rindu masa kita bersama. Gelak ketawa bersama. Jika ada masalah, kau kongsikan bersama.

Photobucket


***


Alhamdulillah, sudah 29 hari kita berpuasa.
Bagaimana puasa anda?
Prestasi iman?
Ada usaha untuk mengejar malam Lailatul Qadar?
Ada? Alhamdulillah.
Tidak ada? Mudah-mudahan kita diberi waktu untuk berjumpa Ramadhan tahun depan. InsyaAllah.

Alhamdulillah, tarawih terakhir dapat kulaksanakan.
Hati terasa tenang apabila menunaikan tarawih terakhirku.
Aku hanya melaksanakan tarawih bersendirian.
Allah, sememangnya aku akan merindui bulan Ramadhan ini.
Kerana bulan Ramadhan ini kita semua berkejaran untuk mendapatkan pahala daripada Allah s.w.t.

Mudah-mudahan amalan yang kita lakukan di bulan Ramadhan dapat kita teruskan ke bulan-bulan yang seterusnya. InsyaAllah.
Mudah-mudahan juga segala amalan yang kita lakukan di terima oleh Allah. InsyaAllah.

Titipan untuk hari raya, insyaAllah aku akan tuliskan pada esok hari. ;)




Wassalam~

No comments:

Post a Comment