Nuffnang Ads

Monday, August 30, 2010

Sayang, Aku Hanya Insan Biasa. Pernah Kamu Selami Hatiku Sedalam-Dalamnya?

Assalamualaikum semua.

Apa khabar kalian?
Bagaimana peringkat iman?

Alhamdulillah akhirnya kita sudah tiba 10 malam yang terakhir.
Apa tunggu lagi?
Jom, perbanyakkan lagi ibadah kita.
Kalau sebelum ni kita baca Al-Quran 1 muka surat, sekarang kita baca 2 muka surat.
Boleh? InsyaAllah.
Takpun, kalau sebelum ni kita isi masa-masa kita dengan online, chatting, apa kata kalau sekarang kita penuhi hari-hari kita dengan membaca al-Quran dan zikrullah.
Kalau nak dengar lagu raya pun boleh. He~
Mari kita sama-sama mencari Lailatul Qadar.
Mudah-mudahan kita adalah orang-orang yang Allah pilih. :'(



Subhanallah, hari ni tahap kesabaran Syaza cuba digoyahkan oleh orang yang tidak kenal erti Ramadhan.
Alhamdulillah, nasib baiklah Syaza ingat bulan ni adalah bulan Ramadhan. Sesungguhnya aku berpuasa.
Syaza hanya dapat lepaskan semua kepada Allah. Mungkin setitis air mata itu sudah cukup bagiku untuk lepaskan segalanya.
Aku menarik nafas. Sedalam-dalamnya. Dihembuskan kembali. Mengeluarkan karbon dioksida. Kuberikan kepada tumbuhan hijau yang memerlukannya. Kuukir senyuman paksa.
Semuanya mahu menuding jari kepadaku.

***

Sayang, aku hanya insan biasa.
Teramat biasa.
Aku tidak mampu untuk memberitahu kamu semua satu persatu.
Aku bukan orang berada.
Aku hanya insan biasa yang tidak punya harta apa-apa.
Pernah kamu selami hatiku sedalam-dalamnya?
Kamu hanya pentingkan diri kamu sahaja.
Jangan pernah kamu cuba tipu diriku.
Kerana aku tahu.
Walaupun melalui suara apakan lagi bertentangan mata.

Aku juga punya perasaan, sayang.
Aku juga punya hati untuk merasai.
Jika aku undur diri, adakah kamu berani ke hadapan?
Mengganti tempatku.
Aku ganti tempatmu.
Kata seperti apa yang kamu kata padaku.
Percayalah, mungkin bukan setitis air mata sahaja yang jatuh.
Itupun, kalau kamu punya perasaan dan punya hati memikirkan diri orang lain.

Alhamdulillah, Allah sentiasa di hatiku untuk memberikanku kekuatan.
Sebenar-benar kekuatan. :)


***


Aku ini hanya seorang perempuan biasa.
Ada cita-cita mahu menjadi seorang perempuan yang agak luar biasa.
Jadi seorang Rabiatul Adawiyah.
Jadi seorang Sayyidah Nafsiah.
Atau setidak-tidaknya seorang Fatimah
az-Zahra.
Atau seorang Asiah.
Atau seorang Khadijah binti Khuwailid.
Tetapi siapalah aku ini di sisi Allah s.w.t.ku?
Aku hanya seorang perempuan yang biasa ya Ilahi Rabbiku! Biasa itu adalah sangat biasa.
Sungguh biasa sekali.
Kecil bagai sezarah debu.
Bukankah begitu?


***


Kepada yang Syaza tak layan tadi, Syaza minta maaf sangat-sangat. Syaza sedang menstabilkan emosi. Syaza tak boleh cakap dengan orang.
Syaza kena diam.
Kalau Syaza cakap, lain jadinya.
Terima kasih kepada yang memahami.




Jumaat tak ada kelas. Khamis kelas pagi je. Tapi, saya balik Shah Alam hari Jumaat juga. He~ :) Kak Long, tunggu kehadiran saya ek! Ada kuih raya buat Kak Long ni.

Sampai di sini sahaja.

Wassalam~

2 comments:

  1. eeeii kaklong dapat kueh raye!
    nak jugak! nak jugak!

    ReplyDelete
  2. nnt sy tgkp gambo kuih raya tu ek. sedap!hehehe

    ReplyDelete