Nuffnang Ads

Tuesday, March 8, 2011

Kesakitannya Kembali Menyerang - Pemeriksaan Seterusnya.

Assalamaualaikum.

Apa khabar kalian?
Alhamdulillah, Syaza sihat.
Kakiku belum sembuh sepenuhnya.

Ada pada satu hari tu, Syaza nak beli makanan, tiba-tiba kaki Syaza sakit sangat.
Terlalu sakit.
Astaghfirullah.
Sehingga tidak sanggup menapak utk langkah yang seterusnya.
Syaza berhenti seketika untuk berehat dan menghilangkan kesakitan tu.

Kaki tetap digagahkan untuk melangkah.
Setapak demi setapak cuba berpijak di bumi Allah ini.
Adakah sakit dahulu kembali lagi?

Lepas solat Zohor, Syaza terpaksa telan dua biji kapsul tahan sakit untuk memudahkan Syaza berjalan tanpa banyak bunyi. ;)
Kesakitan dapat ditahan sehingga waktu maghrib sahaja.
Seusai solat Maghrib, perkara yang sama berlaku lagi.
Makan lagi dua biji.

Senaman sendiri cuba dilakukan.
Kaki dipusingkan - terasa kesakitan yang amat.
Sehinggakan nak terkeluar air mata menahan kesakitan.

Mata pandang ke buku lali, sepertinya bengkak semula tapi cuma sedikit sahaja.
Ya, walau dipegang lembut, sudah terasa kesakitannya.
Kenapa ya?

Selepas pulang dari perbincangan, sebelum masuk tidur, senaman sekali lagi dilakukan.
Kaki cuba dipusingkan - kesakitannya masih belum pudar.

Cara jalanku hampir sempurna.
Tapi, aku sahaja yang rasa kesakitannya.

Ya Allah, sembuhkanlah kakiku ini ya Allah.
Ya Rabbi, sihatkanlah tubuh badanku ini ya Rabbi.
Ya Rahman, Kau peliharalah aku dari malapetaka dan bala bencana.
Ya Rahim, Kau semaikanlah kesabaran dan kekuatan yang tinggi di dalam diriku ini.
Sesungguhnya Kau Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani.
Amin ya rabbal alamin~

***


Hari ini, aku pergi ke pekan untuk ke Poliklinik Bakti Aminin untuk pemeriksaan yang pertama di sana.
Harapan baru kubina untuk berjumpa dengan doktor walaupun aku pernah untuk berputus asa.
Tetapi aku tahu, kita kena usaha semampunya. Aku terima cubaan yang diberi oleh yang Maha Esa seadanya.

Setelah sedikit pemeriksaan dijalankan...

Doktor: Kaki kamu ni kena pakai ankle guard supaya dia dapat jaga ankle tu.
Aku: Oh.
Doktor: Kalau jalan tu kena hati-hati. Contohnya jalan ni lurus, tapi kamu tak tahu ada bahagian yang rata. Kamu terpelecok sedikit. Itu pun boleh menyebabkan ligament tu koyak sikit balik.
Aku: Oh, ek. Doktor, bila boleh baik ek? Sebab dah sebulan dah.
Doktor: (Senyum) Itu tak pastilah. Ni memang lama ni. Jangan aktif sangat la ek.
Aku: Memang dah tak aktif dah. Em...


Patutlah selama ni susah nak baik, sebab mana taknya, aku kalau jalan balik-balik terpijak lubang yang tak disangka. -_-"
Apa-apa pun, Syaza cuba yang terbaik untuk pulihkan kaki ni kembali.

Hari Khamis minggu depan, mungkin pergi ke fisioterapi di Hospital Kuala Kubu Bharu. InsyaAllah.

Maaf, sebab lama tak update. Bila nak update masa tulah idea datang mencurah-curah untuk siapkan tugasan. He~

Doakan Syaza ek. ;)

Wassalam~

3 comments:

  1. insyaAllah....semoga kaki Syaza sijat semula...semoga segala kesakitan Syaza hilang semuanya.....amin...

    ReplyDelete
  2. Kedudukan orang mukmin baik semuanya.
    Jika dia dapat nikmat dia syukur.Itu baik baginya.Jika dia ditimpa musibah dia sabar. Itu juga baik baginya

    ReplyDelete