Nuffnang Ads

Tuesday, August 13, 2013

Persiapan... | Selamat Hari Raya Aidilfitri

Bismillah...

Assalamualaikum.

6 Syawal 1434H.
Sekejap sahaja masa berlalu.

Persiapan...

Tahun ni, Syaza beraya di Meru, Klang.
Persiapan untuk raya boleh dikatakan tak ada.
Selain daripada membantu Kak Long untuk buat persiapan beraya.
Masak, cari kuih raya.
Itu yang lebih utama.

Untuk tahun ini, banyak pendam rasa.
Banyak yang tidak terluah dek kata-kata.
Rasa ada yang tidak kena.

21 tahun...
Aku hanya menyulam rasa.
Simpan sendiri katanya.
Sedih, duka, aku sahaja yang rasa.

Bukan rasa semakin matang.
Malah, rasa seperti ada sesuatu yang datang.
Buat hati rasa seperti binatang.
Tiada belas kasihan.
Masa untuk aku buat keputusan.

Aku seperti rasa luaran sahaja yang menggambarkan aku 'baik'.
Dalamnya, hampeh!
Penuh dengan dendam yang membara.

Tapi, aku rasa satu pengajaran.
Buat si dia memikir.
What you give you get back.
Kalau dahulu, aku hanya ikut sahaja.
Mungkin kini tidak lagi.
Kalau aku tidak suka, aku keluar, tinggalkan begitu sahaja.
Peduli apa orang kata.

Selama ini, aku sahaja fikir apa orang rasa.
Apa orang kata.
Kali ni, aku buat apa yang aku suka.

Mungkin aku lebih kepada persiapan diri untuk melawan apa sahaja yang aku rasa tidak selesa. :|

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin



Ya, saya beraya dengan mereka.
Baju ni, baju BARU dicuci. Haha.

Mereka tahun pertama beraya sebagai ibu ayah.
Anak kecil itu sudah 2 bulan lebih.
Alhamdulillah.

Disebalik senyuman tersimpan 1001 rasa.
Raya ke 2 sehingga kini, aku hanya di rumah semata.
Lagi seronok berbanding pergi beraya tetapi hati tidak selesa.

Bila beraya, banyak makan hati.
Lebih baik duduk di rumah sahaja. ;)

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahur dan Batin. ;)

Wassalam~

No comments:

Post a Comment