Nuffnang Ads

Tuesday, February 14, 2012

Aku Tidak Sempurna, Aku Hanya Insan Biasa.

Assalamualaikum.

Apa khabar kalian?
Alhamdulillah, akhirnya dapat juga Syaza mencoretkan sesuatu di sini.
Jadual yang penuh beberapa hari ini membuatkan Syaza agak sukar meluangkan masa di sini.
Tugasan-tugasan yang masih perlu dikumpulkan, ujian-ujian yang bakal dihadapi serta program-program yang kebanyakannya Syaza tidak dapat memberikan komitmen yang jitu atas sebab-sebab sebelumnya.



Aku Hanya Insan Biasa.


Aku hanya insan biasa,
Yang punya dua biji mata,
Dua telinga,
Dua tangan,
Dua kaki,
Satu mulut,
Dan...
Satu tubuh badan.

Aku tidak punya keistimewaan,
Yang boleh menyelesaikan satu masalah dalam satu masa.
Aku juga punya satu akal,
Yang mampu berfikir banyak perkara.
Namun, ia juga perlu direhatkan.

Aku hanya insan biasa,
Yang tidak akan lari dari kesilapan,
Mahupun kesalahan.
Aku sedar,
Kadang-kala aku tidak mampu menjaga semua hati,
Namun, aku tidak lari untuk cuba menjaganya.
Harap faham,
Aku juga perlu jaga hatiku sebaiknya.

Tiada yang sempurna,
Hanya Allah yang Maha Esa.

Aku cuba untuk lakukan yang terbaik untuk semua,
Walaupun kurasa ianya menyeksakan diriku sendiri.

Aku percaya,
Pertolongan yang baik akan dibalas baik oleh Allah.
Kalau tidak di dunia, mungkin di akhirat. InsyaAllah.

Jika aku rasa diriku tidak mampu,
Kumohon pertolongan padaNya,
Sesungguhnya Allah Maha Kuat lagi Maha Berkuasa.

Ya Allah, tabahkanlah hambaMu ini untuk meghadapi segala dugaan yang kuhadapi. Amin...

Sememangnya aku tidak sempurna...

Wassalam~

No comments:

Post a Comment