Nuffnang Ads

Saturday, September 3, 2011

Bukan Untuk Beraya Tapi Untuk Menjenguk.

Assalamualaikum semua.

Apa khabar kalian?
Syaza kurang sihat. 3 dalam 1.
Doakan saya cepat sembuh ya.

Alhamdulillah, setelah 2 minggu tidak meninggalkan apa-apa di sini, akhirnya tercoret juga.
Sekarang Syaza berada di Shah Alam.
Mari Syaza ceritakan sepanjang perjalanan Syaza ketika bulan Ramadhan dan Syawal baru-baru ini.

23 Ogos 2011 (Selasa)

Bertolak ke Shah Alam dari Tanjung Malim.
Menetap di rumah KakLong.
Bersahur dan berbuka yang sederhana. Masak apa yang ada.
Bersahur semangat nak masak, tapi bab berbuka... Pabila bazar dah ada di depan mata, terjah je lah. Malas awok nak memasaknyerr~

24 Ogos 2011 (Rabu)

Bertolak ke Bandar Tasik Selatan untuk survey bas ke Ayer Hitam, Johor.
Balik johor ke?
Ya. Aku sudah membuat keputusan untuk pulang ke Johor untuk menjenguk atok dan nenek.
Pabila dah beli tiket untuk 26hb (Jumaat), aku pergi ke MidValley.
Buat apa?
Beli buku di MPH.
Pabila dah beli buku kat MPH, singgah kedai Speedy. Kedai jual VCD tu.
Beli cerita untuk Kak Long. Hehe.

25 Ogos 2011 (Khamis)

Duduk rumah, rehat secukupnjya untuk persiapan esok hari.
Yalah, kan nak pergi jauh. :P

26 Ogos 2011 (Jumaat)

Hari yang ditunggu-tunggu telah pun tiba.
Seawal jam 9 pagi, aku sudah bertolak ke KTM untuk ke Bandar Tasik Selatan.
Lebih kurang 9.40 pagi, kereta api baru sampai.
Dengan gagahnya melangkah untuk berjumpa atok dan nenek.
Bas bertolak pada pukul 11.30 pagi.
Aku tiba di Bandar Tasik Selatan pada pukul 10.40 pagi.
Alhamdulillah, sampai juga akhirnya.
Tepat pukul 11.30pagi, bas pun sampai.
Alhamdulillah, pukul 2 lebih tiba di bus stand.
Tunggu Cik Dol ambil. Lebih kurang pukul 2.30 petang, Cik Dol sampai.


Nilah Cik Dol. Pak Cik saya. ;)


Alhamdulillah pukul 3 petang, baru sampai rumah nenek.
Dapat jumpa nenek, atok, anak buah. Hehe.
Atok dah tak kuat sangat dah. Jalan pun kadang-kadang dah tak betul dah.
Sampai je rumah nenek, solat kejap. Lepas tu baru bual-bual dengan nenek dan atok.
Alhamdulillah dapat berbuka bersama.

29 Ogos 2011 (Isnin)

Mak cik, pak cik, datang ke rumah nenek untuk persiapan raya.
Aku turut membantu.
Nenek dah tak larat sangat dah untuk buat kerja-kerja berat.
Seronok jugalah, tapi penat jugalah.
Lama dah tak raya kat Johor. Lebih kurang 8 atau 9 tahun juga arr.
Lama kan? :P

30 Ogos 2011 (Selasa)

Tradisi keluarga kami, bersalaman di pagi raya selepas pulang dari sembahyang sunat Hari Raya Aidilfitri.
Semua berbaju baru, termasuk aku. Terima kasih kepada Cik Roha sebab sponsor baju dan tudung. ;)
Kalau boleh aku tak nak, tapi nenek dan atok suruh pergi gak. Jadi, aku ikut je lah.
Memang lama dah tak berkumpul. Hehe.


Bersama nenek.



Bersama atok.



Atok dan nenek. ;)


Rumah pertama yang aku beraya ialah rumah Cik Dol sebab rumahnya belakang rumah atok je. Hehe. Setiap hari pergi. Haha.

31 Ogos 2011 (Rabu)

Pengalaman tetamu baraan kembali lagi.
Beraya ke rumah Cik Ana di Sri Medan. ;)


Bersama anak buah, Ika.


1 September 2011 (Khamis)

Aku pulang ke Shah Alam, menaiki bas dari Batu Pahat.
Bas bertolak pukul 10 pagi.
Aku bertolak dari kampung, pukul 9 pagi.
Salam denagn semua orang yang berada di rumah atok.
Sayu juga hati sebab niat untuk menjaga nenek dan atok terhenti di sini.
InsyaAllah, satu hari nanti Ajja datang jenguk lagi ek.

Aku bukan datang untuk beraya, tetapi untuk menjenguk dan menjaga atok dan nenek. Itu sahaja.

Ajja sayang semua~

Wassalam~

p/s: Maaf gambar tak cantik, kamera handphone yang tak canggih. ;)

No comments:

Post a Comment