Nuffnang Ads

Monday, September 5, 2011

Tiba-tiba Rindu dengan Mereka... :')

Assalamualaikum semua.

Apa khabar kalian?
Alhamdulillah, Syaza sihat.
Syaza sudah berada Tg. Malim.
Rutin harian sebagai seorang mahasiswi kembali lagi. ;)

Sejak pulang dari Johor, aku rindu pada mereka.
Terkenangkan waktu bersama walau seketika.
Mungkin, aku datang ke sana dengan niat yang betul walaupun ada yang tidak membenarkan.
Aku hanya bisu.
Ya, mungkin salah aku juga dan mungkin bukan salah aku juga.
Sudah masanya untuk aku buat keputusan sendiri.
Aku cuba untuk berfikiran jauh.
Tapi, kadang-kadang ada yang tidak memahami.
Ya, aku lagi pusing ini.

Rinduku kepada mereka tiba-tiba menyerang sejak semalam.
Entah kenapa, tiba-tiba sahaja.
Rasa tidak sedap hati pun ada juga.
Nak telefon rumah nenek, telefonnya rosak-tak berdering.
Mesej untuk Cik Dol untuk bertanya khabar.
Alhamdulillah, katanya semua sihat.
Tak pernah pula rasa sebegini.

Ini gambar akhir tahun 2010. Sekarang atok & nenek dah kurus dah, kopiah pun dah longgar. :')


Aku rindu dengan atok dan nenek.
Kalau teringatkan keadaan mereka, sebak juga rasa di hati.
InsyaAllah, kalau Ajja cuti panjang, Ajja balik ek.
Nak jenguk atok dan nenek.
InsyaAllah.
Itu pun kalau tidak ada aral melintang.

Ya Allah, Kau peliharalah kedua orang tuaku, ayah dan ibuku.
Kau peliharalah juga datok dan nenekku.
Kau panjangkanlah umur mereka, ya Allah.
Kau kuatkanlah tubuh badan mereka.
Kau berilah aku peluang untuk menjaga mereka sepertimana mereka menjagaku ketika aku kecil.
Amin ya rabbal a'lamin~

Ajja rindukan semua. :')

Wassalam~

No comments:

Post a Comment