Nuffnang Ads

Saturday, April 2, 2011

Hati, Aku Cuba Menjagamu...

Assalamulaikum.

Apa khabar kalian?
Alhamdulillah, Syaza sihat. ;)

Pasukan JUMPERZ sudah bertolak ke UITM Melaka semalam untuk pertandingan bola jaring.
Dan aku...
Masih di sini, duduk di bangku mencoretkan sesuatu untuk bacaan semua.
Kakiku masih bengkak.
Masih belum boleh bergerak aktif seperti dahulu.
Aku rindu untuk bermain.
InsyaAllah, mudah-mudahan cepat sembuh ya. ;)

Doakan kejayaan JUMPERZ bersama ya.

Hati, Aku Cuba Menjagamu...

Hati,
Kenapa tidak pernah kau mengerti?
Aku cuba menjagamu,
Memerhati, mencuci,
Tetapi, kenapa kau sering dilukai?

Hati,
Aku cuba menjagamu sekali lagi,
Tetapi gagal berkali-kali,
Kerana luka lama terguris kembali.

Aku penat...
Terlalu penat...
Menjaga hati milik orang lain.
Fikir apa kata hati mereka.
Tetapi, kenapa hati aku sendiri yang terluka?

Kenapa mereka masih tidak mengerti?
Kenapa mereka enggan mendengar hatiku berbeicara?

Bibirku tidak dapat berkata-kata,
Diam seribu kata,
Bisu seribu bahasa.

Aku tidak dapat luahkan apa hati kata,
Aku tidak akan izinkan hati untuk meluahkan rasa,
Kerana aku tahu,
Pabila ia melontarkan bicara,
Hati yang aku jaga akan terluka sedalam-dalamnya.

Hati...
Aku serahkan kamu pada Yang Maha Kuasa,
Biar Dia yang jaga dan pelihara,
Hatiku akan terjaga buat selama-lamanya.



Terima kasih, sahabat.
Kerana bantu aku untuk bangkit kembali.
Kerana menyedarkan aku apabila terlena.

Wassalam~

No comments:

Post a Comment