Nuffnang Ads

Monday, June 28, 2010

Cerita Antara Kita, Biarlah Rahsia | Penghargaan Dari Adik Tercinta

Assalamualaikum.

Apa khabar semua?
Alhamdulillah Syaza di sini, sihat-sihat sahaja.
Tapi, Syaza masih butuhkan kekuatan untuk menghadapi perkara baru dalam hidup Syaza. Mudah-mudahan Allah memberikan kekuatan itu.

Semalam sememangnya hari yang bersejarah buatku.
27 Jun 2010, itu tarikhnya.
Entah demam apa yang melanda aku sehingga punya kekuatan untuk bercerita dengan 'nama yang punya senyuman di belakangnya' yang membikin dia tertanya tanya. Ada terselit gelak tawa.
Hari terakhir panggilan percuma aku gunakan untuk bercerita dengannya.
Cerita yang aku beri tajuk 'Kisah Dua Insan'.
Ya Allah, semasa aku bercerita, aku ditembak dengan pelbagai soalan dan membuatkan aku mencari jawapan lain daripada kebenarannya.

Ketika aku bercerita, dia dapat mengesan ada perjalanan kehidupan dia di situ. Namun, aku biarkan sahaja.
Soalan demi soalan diberikan dan aku cuba lari dari jawapan yang sebenar.
Bila tamatnya cerita, sekali lagi aku ditembak di soalan yang bisa. Peluru demi peluru menuju laju ke jantungku. Namun, aku hanya berserah kepadaNya supaya jawapan sebenar tidak terungkai.

Pabila soalan darinya ditujukan padaku, aku juga akan membalasnya dengan soalan.
Aku bangga dengannya kerana dia masih ingat cerita itu.
Jarang ada insan yang sebegitu.
Aku bersyukur pada Allah kerana temukan aku dengan dia.

Luahan rasa membuatkan aku sakit kepala.
Perbualan antara kami sememangnya berlandaskan satu perkataan iaitu 'JUJUR'.
Aduhai, aku memang gagal dalam kejujuran dengan orang yang sebegitu.
Aku memang seorang yang jujur pada orang, namun aku tidak akan begitu kepada segelintir orang. Dan dia termasuk dalam kalangan segelintir itu.
Aku ingin mengucapkan terima kasih kepadanya kerana percayakan aku. Walaupun kami tidak pernah bersapa depan mata.
Aku rasa itu semua tidak perlu.

Perlawanan awal bola sepak semalam, tidak dia tontoni. Pada jam 11 malam baru dia tonton.
Aku tidak tahu apa pula demam dia, sanggup berbual dengan aku sebegitu lama.
Satu yang pasti ialah cerita antara kita, biarlah rahsia.


quiet Pictures, Images and Photos


Seterusnya, ada penghargaan buatku dari adikku, Khairah.
Ada yang aku tangguh dahulu dan ada yang baru.
Terima kasih atas penghargaannya. ;)




Kena jawab soalan juga. ;)

1. Suka tak dapat award neyh?bagi ucapan sikit... ^_^v

Suka. Saya amat gembira kerana menerima penghargaan ini dan saya rasa amat dihargai. Ha~ Poyonya ayat.

2. Bintang tuh cantik tak di mata kamu? suka bintang?

Mestilah cantik. Suka sangat. ;)

3. Dua blog yang selalu kamu jengok dan baca entry terbarunya

Kak Zara: Dunia Sebelah Zara dan Khalilah

4. Bagi award neyh kepada 3 blogger yang lain yaa..jangan lupa tau..

Khalilah
Kak Zara
Kak Rathiqah




1. Thank and link the person that gave you the award.
2. Pass these award to 15 bloggers that you've recently discovered.
3. Contact said Blogs and let them know they've won the award.
4. State seven things about yourself.

S
E
M
U
A
F
O
L
L
O
W
E
R
K
U

Seven things about myself :

Syaza Syafeeqah Bt Mohammad Khasnan
21 Jun 1992
Islam
Melayu
Suka menulis
Suka berkarya
Seorang insan yang masih mencari cintaNya. ;)

Ok, itu sahaja.
Terima kasih kerana sudi membaca.

Mulakan hari-hari kita dengan zikrullah, mudah-mudahan hati kita akan tenang. :)

Wassalam~

No comments:

Post a Comment