Nuffnang Ads

Friday, June 3, 2011

Hari Terakhir - Jumpa Dengan Pak Cik | Kenapa Perlu Ada Perpisahan?

Assalamualaikum.

Apa khabar kalian?
Alhamdulillah, Syaza sihat.
Buku lali semakin sihat. InsyaAllah.
Kata doktor, perlu kurangkan berjalan. Syaza cuba.

Hari ni, Syaza pergi jalan-jalan dengan ibu. Best!
Jalan-jalan cari barang.
Kebetulan pak cik pun ada kat Kota Kinabalu sebab esok dia dah nak pergi Sarawak.
Nak naik flight dari Kota Kinabalu, jadi kena datang KK lah. ;)

Semalam pak cik sampai KK. Tiba-tiba mesej. Terkejut eden.
Tadi jalan-jalan, pak cik kata nak jumpa.
Mula-mula susah juga la kalau nak jumpa, sebab tempat yang nak dituju lain.

Tapi, Alhamdulillah Allah temukan juga kita orang kat Center Point sebab kebetulan dia pergi makan kat sana.
Bila jumpa sama pak cik kat kedai buku, ketawa je.
Pak cik bual dengan ibu.
Ibu kata pak cik comel. Huh? -_-" Hahahaha.



Ini kedua kali Syaza jumpa pak cik. Kali pertama Syaza jumpa di tempat kerja Syaza sebelum ni. Boleh baca entri ni.
Gelak je jumpa dia ni.
Dia datang dengan keluarga, tapi keluarga dia pergi makan.
Dia nak juga jumpa Syaza.
Terima kasih, Pak Cik Zuhaili. ;)
Semoga persahabatan yang terjalin ini kekal sehingga ke akhirnya. Ukhwah fillah abadan abada. InsyaAllah.

Terima kasih Allah sebab temukan pak cik denganku. ;)

***


Hari ni hari terakhir Syaza bersama keluarga.
Esok dah nak balik ke Tanjung Malim, Perak.
Syaza dah bayangkan perjalanan yang memenatkan yang bakal diharungi. Uh, sangat penat... -_-"

Keluarga sentiasa dirindui.
Gambar adik-beradik terkini sudah termakbul.
Gambar sekeluarga belum lagi.
Dalam keadaan yang sebegini, susah katanya.

Kenapa?
Ayah Syaza mengalami kesakitan kaki sehingga kakinya terpaksa disimen gara-gara main bola tampar.
Sekarang, ayah pula menggunakan alat bantuan untuk berjalan.
Sebab tu ayah susah nak berjalan sekarang.
Mudah-mudahan ayah cepat sembuh ya. InsyaAllah. ;)

Semester 3 akan bermula pada 6 Jun 2011.
Syaza akan pulang pada 4 Jun 2011, jam 10.45 pagi.
Pak cik pun akan balik esok, jam 3.30 petang mungkin.

Harap-harap dapat gambar sekeluarga tahun ni. ;)

Kenapa perlu ada perpisahan?
Sebab setiap pertemuan ada perpisahan.
Dan sesungguhnya Pertemuan dan perpisahan yang berlaku ini kerana Allah.
Berpisah dengan orang yang tersayang merupakan satu penyeksaan bagi kita, bukan?



Doakan perjalanan Syaza selamat pada esok hari ye.

Pensyarah baru, subjek baru, kawan baru, semua itu akan dihadapi untuk Semester 3 yang baru ini.

Wassalam~

5 comments:

  1. oo...doktor suruh kamu rehat,tp kamu berjalan-jalan ye...-_-"

    ReplyDelete
  2. Bella: insyaAllah. ;)
    alin: memang kena jalan. sbb kalau nak gi kelas mesti kena jalan kan? hehehe

    ReplyDelete