Nuffnang Ads

Saturday, January 15, 2011

Hatiku Terpaut Pada Kisah Hidupnya.

Assalamualaikum.

Kau kucinta.
Kau kurindu.
Sejarahmu kubaca.
Perit.
Sakit.

Hati membara ingin bersamanya.
Namun, itu kisah dahulu.

Satu demi satu hinaan dan cacian dilemparkan.
Kau terima.
Tabah walaupun kau lemah.
Kau minta pada yang Esa kekuatan.
Kau jadi kuat yang luar biasa.

Jika manusia tidak terima,
Kau berdiri meninggalkan mereka.
Kau tidak marah.
Kau terlalu sabar.

Jika aku, akan kucaci semula.
Itu bezanya iman kau dan aku.

Kau sentiasa dihatiku.
Kau pembakar semangatku.
Kau idolaku dalam perjuangan ini.

Terimalah aku sebagai umatmu,
Ya Rasulullah!

Ya Allah, Kau jadikanlah aku tabah sepertimana para nabi.
Ya Rabbi, Kau tanamkanlah cintaku sepertimana cinta Rabiatul Adawiyah kepadaMu.




Mimpi bertemu denganmu - sentiasa aku harapkan.

Wassalam~

No comments:

Post a Comment